Seuraa meitä somessa:

Mestaruusliigan seurat pohtivat uusia suunnitelmia

05.05.2019

Lentopallon mestaruusliigan seurat pohtivat uusia suunnitelmia liigan kehittämiseen kahden päivän liigaseminaarissa Viking Linen Mariellalla viikonloppuna. Jotain uutta onkin luvassa liigaan ensi kaudelle. Päätökset uudistuksista tehdään kevään aikana.

Mukana liigaseminaarissa olivat myös uudet liigaseurat Puijo Wolley Juniorit Kuopiosta ja Karelian Hurmos Joensuusta. Molemmat tuovat liigaan uusia tuulia, mutta lähtevät liigaan aika lailla erilaisista asetelmista. Puijo Wolley Juniorit on nimensä mukaisesti vahva junioriseura ja aikoo sellaisena pysyäkin. Kuopiolaisilla on vähintään yksi joukkue kaikissa juniori-ikäluokissa ja seura aikoo toimia vahvana pelaajien kasvattajana Mestaruusliigaan.

Karelian Hurmos sen sijaan on usean joensuulaisseuran yhteistyöstä syntynyt seura ja tämän kevään uutinen on, että Karelian Hurmos ja Joen Juju yhdistävät voimansa naisten lentopallossa. Juju pyörittää jatkossa joensuulaisten naisten ja tyttöjen lentopalloa, kun taas Hurmos keskittyy miesten ja poikien lentopalloon.

Seminaarissa nousivat odotetusti sarjajärjestelmät ja otteluohjelmat vilkkaimman keskustelun kohteeksi ja jotain uutta on näidenkin osalta odotettavissa kevään aikana.

Liigan strategiasta pohjaa toiminnalle

Mestaruusliigan uusi strategia on kiteytetty kolmeen sanaan: Into. Tunne. Peli. Päätavoitteiksi on valittu neljä avainasiaa. Ensimmäinen on laadukas pelaajapolku eli pelaajille tarjotaan mahdollisuus jatkuvaan kehittymiseen.

Toinen päätavoite on elinvoimainen seura, joka vaatii enemmän ammattilaisia seuran vetäjiksi ja muutenkin seuratyön ammattimaistumista.

Mestaruusliigasta aiotaan myös tehdä menestyjien brändi. Arvonluonti on neljäs päätavoite ja se tarkoittaa liigan tehokkaampaa kaupallistamista.

Näihin neljään päätavoitteeseen luodaan omat kehitysohjelmansa ja mittarinsa.

Liigaseurat esittelivät seminaarissa myös omia onnistumisiaan. Esimerkiksi Savo Volleyn idea pelata yhdeksässä eri paikassa kotiottelunsa onnistui erinomaisesti ja samalla itse pelitapahtumaa kehitettiin todella rajusti, niin että katsojat viihtyivät. Myös markkinoinnissa Savo Volley käytti aivan uusia, nuorekkaita ideoita.

  Takaisin